Kulturell i Arvika




Jag känner mig så jävla kulturell med en amerikan i huset. Kul att man får träna sin engelska, eller svengelska ska jag kanske säga.

Angående mitt lilla dilemma igår så övertalade min syster mig att åka med till Oslo. Blev faktiskt riktigt trevligt med många skratt och galenskaper. Och Chris kom hem helskinnad.

Syster och Chris åker hem på söndag, och fram tills dess har vi jättemånga planer. Vi ska typ göra allt som går att göra i lilla staden Arvika, inte för att det är så mycket, men det kanske blir det när man ska få ihop det på fem dagar?

Vad skulle ni hitta på med en amerikan som hälsar på?
Jag menar, dom är ju vana hamburgare stora som tefat, shopping av högsta kvalité och starbucks runt varje hörn.
Vad har vi att erbjuda, en torr bulle på nordells eller en förjäklig mango-smoothie på det hippaste stället i stan? Nja, man förstår ju varför folk började emigrera för ett x antal år sen. Tack gud för att du skapade flygplanet.

Kommentarer

Postat av: Mathilda

Sv: Tack! :D Händer idag då? :)

2009-10-14 @ 16:46:31
URL: http://mathilda.blogg.se/
Postat av: mary

Woow såg det nu ! shiet fan va kul Lisa grattis ! : D : D

Wiiie Lisa är käändiiis !

Hoppas det fortsätter att gå så bra, det är verkligen en bra idé det där med att hitta lookalikes : )

2009-10-14 @ 19:55:22
Postat av: Elin

Nougatbullen på Nordells är JÄTTE GOD. och här görs inga mangosmoothies, bara hallon och banan (men de smakar vatten.. men det är en anna historia).



MEN GLÖM INTE NOUGAT BULLEN för den e en tioplusare ;)

2009-10-15 @ 00:05:47
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej! Skrivit om dina bloggar hos mig idag;) Ha det!

2009-10-15 @ 15:38:40
URL: http://greenrealm.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback