Jobba, shoppa, spela, kalasa, mysa

Idag kommer det bli en bra dag på jobbet. Jag känner det på mig. Inte bara för att jag kommer få jobba med Sofia nästan hela dagen, men jag tror det kommer bli mycket folk. Eller i alla fall mer än vad det har varit hittills. Kan inte bara snön försvinna, våren komma och därmed blomster-galna kunder dyka upp? Timmarna på jobbet går så mycket snabbare när man har massa kunder att hjälpa och serva. Det är kul.

Ikväll blir det hemmamys. Älsklingen ska på The Roof på afterworken, men han kommer hit efteråt. Så jag har i alla fall något att se fram emot ikväll. <3 

Imorgon är jag ledig. Men det betyder att jag ska springa runt på stan som en galning och leta födelsedagspresenter. Klockan halv ett ska jag dock vara på Vik, eftersom vi ska spela match klockan två. Premiär på grus! Kvällen kommer tillbringas hos Johanna tillsammans med henne, Linda och Jessica. Matlagning står på schemat.

På söndag är det dags för jobb igen. Härligt. Gillar att jobba söndagar. Dubbelt betalt liksom, vem tackar nej till det? Och söndagar är så tråkiga ändå, så jag kan lika gärna göra lite nytta på jobbet. Vid fem ska jag, mamma och pappa befinna oss hos Andreas. Då är det kalasdags med smörgåstårta! Ska bli himla mysigt. Efter kalaset blir det massa mys och pys tillsammans med en blivande 22-åring. <3

Noo, dags för mig att byta om, försöka göra något åt min kaluffs och sedan borsta tänderna. Och sedan tar jag min morgonpromenad till jobbet. Det har blivit lite av en tradition, en mycket bra tradition.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback